Drie redenen waarom peulvruchten goede vervangingen voor vlees zijn

Drie redenen waarom peulvruchten goede vervangingen voor vlees zijn

Er zijn veel redenen waarom recept spruitjes spekjes goed zijn voor jou en je lichaam. Ze bevatten essentiële vezels, eiwitten, ijzer, kalium, vitamines en tal van andere voedingsstoffen die ons lichaam helpen een gezond evenwicht te behouden. Kalium is met name buitengewoon belangrijk voor het op peil houden van het vochtgehalte in de hersenen, en dit geldt zelfs voor degenen onder ons die vlees eten. Hoewel dierlijke producten een volledig natuurlijk onderdeel van het dieet zijn, bieden plantaardig voedsel zoals bonen, aardappelen, erwten en maïs nog een ander niveau van voedingsstoffen die belangrijk zijn voor onze gezondheid.

waarom peulvruchten goede vleesvervangers zijn

Al deze redenen om peulvruchten in onze voeding op te nemen, maken ze natuurlijk tot de meest heerlijke en heilzame soorten voedsel ter wereld. Vanwege hun vermogen om eiwitten te leveren, kunnen ze een aantal voordelen bieden voor degenen die vlees eten als onderdeel van hun dieet. Ze bieden ook een aantal aminozuren, waaronder eiwitten, die ons lichaam nodig heeft om botten en spieren op te bouwen en te repareren. En als we genoeg van deze belangrijke aminozuren uit plantaardige bronnen halen, kunnen we ook ons immuunsysteem verbeteren en de stofwisseling stimuleren.

Als we bijvoorbeeld genoeg bonen eten – ongeveer 1 eetlepel droge bonen voor elke pond mager vlees – kunnen we de hoeveelheid junkfood en verwerkt voedsel in onze voeding verminderen en een gezondere, voedzame maaltijd creëren. Veel mensen beweren dat bonen caloriearm zijn, maar recente studies hebben aangetoond dat bonen in feite net zo gezond zijn als vlees en evenveel voedingsstoffen bevatten. Een pakje bonen van zes ons bevat hetzelfde aantal calorieën als een gekookte biefstuk, en omdat peulvruchten voor 80 procent uit eiwitten bestaan, zijn ze licht verteerbaar. Dat betekent dat een eiwitrijke maaltijd op basis van bonen ons veel energie kan geven en ervoor zorgt dat we de hele dag geen honger hebben.

Als u zich zorgen maakt over uw gezondheid en de kwaliteit van het voedsel dat u eet, moet u zeker overwegen om vleesvervangers te proberen. Er zijn veel uitstekende vegetarische en veganistische diëten beschikbaar, en veel experts adviseren diëtisten om ze als supplement voor hun klanten te gebruiken. Door dierlijke producten uit uw dieet te schrappen, kunt u uw gezondheid verbeteren en zelfs afvallen. Als u een gezond dieet volgt met veel verse groenten en fruit en junkfood vermijdt, kunt u ook voldoende calcium en andere mineralen binnenkrijgen om een gezonde levensstijl te leiden.

Een van de beste redenen om meer plantaardig voedsel te eten, is dat het meer vullend en bevredigend is dan de voedselvariëteiten die de meeste Amerikanen consumeren. Dit is de reden waarom vleesvervangers de afgelopen jaren zo populair zijn geworden – ze vullen een leegte in uw dieet dat u normaal gesproken tevreden zou zijn met minder gezond voedsel. Ze zijn bevredigend en smakelijk, en als je ze combineert met fruit en groenten zoals wortels, spinazie en komkommers, zijn ze nog beter.

Ten slotte is het belangrijk om minimaal bewerkte producten te kiezen om ervoor te zorgen dat u zoveel mogelijk voeding haalt uit het voedsel dat u zelf serveert. Er gaan minder verwerkingsstappen naar de vleesvervangers zelf, en dit betekent dat u meer voeding en minder gifstoffen en verontreinigingen in uw voedsel krijgt. Net als hele voedingsmiddelen, moeten minimaal bewerkte producten worden gekoeld als u van plan bent ze voor langere tijd te bewaren. Als u twijfelt welke producten rijk zijn aan voedingsstoffen en weinig gifstoffen, kijk dan naar het "biologisch" symbool op de verpakking. Deze producten zijn ontworpen om gezonder te zijn, zodat ze beter smaken en u meer waarde bieden.

Voor meer informatie klik je hier: https://www.valledelsole.nl/